“M” 型學堂?

letter_m2我成日去星際果間專賣內地書籍的書店逛吓,貪內地書平又好快有新書。

最近買咗幾本大前研一嘅著作,其中最出名我又閱讀過的有「M型社會」、「即戰力: 如何成為世界通用的人才」…等。喺「M型社會」本書,大前發現日本社會開始走向兩個極端:富裕及貧窮,中產階級開始由社會支柱变為小數的一群。两、三年前有人講香港都有步向”M”型的趨勢。大前比人稱為「趨勢大師」、「策略先生」、「管埋大師」…等。 佢07年受貿發局邀請到香港講talk,一小時嘅talk嘅酬金好似話要幾十萬(大師即喺大師),佢提出香港和澳門應該結盟(當時主流意見喺香港應該與珠三角結盟)。當然以澳門今日嘅情況嚟,呢個諗法可能要再修改啦。

我點解要提出大前呢個概念呢?因為我觀察到呢幾年我教既學生們都有走向”M”型的趨勢:學生唔喺好勁就喺好水,中間成績D學生就愈來愈少。喺我讀書嘅時代,學生的成績喺Bell shape的。

呢個觀察是否普遍呢?如果喺,我哋教學及行政上應該作出點樣既修改去配合呢?

同學們,如果只有两個極端,我相信你一定會話揀成績好的一端,問題喺:你今日做咗D乜嘢去達到呢個目標呢?

2 Responses to “M” 型學堂?

  1. 不明飛行物 says:

    我覺得所謂”勁”既同學喺因為佢地已經有一個目標,可能喺讀完想上大學,或者讀完想出嚟搵份好工。

    成績無咁好既同學唔一定因為佢地無”勁”既潛力,而是可能因為佢地無目標,無咩方向,無動力而是正喺諗住讀住先。

    我知道”勁”既同學多數喺想入大學,唔想對自己失望,同埋浪費錢。問題始終都喺d學生願唔願意通頂,捱夜,做好應該做既野。有d學生會做多好多野,為求拿高分,而有d只會交到就算。

    如果要幫學生,我覺得每個學生都應該一早要有個目標。讀完兩年而唔知想點真喺好浪費時間同埋錢。做學生既,最好有個動力,有個理想,咁先會覺得就算捱幾多次夜都覺得值得,因為到最後會達到那個目標。

Leave a comment